אתר גלובס מדווח כי בית משפט השלום בתל-אביב חייב את בעלי חברת הרכבים ``סנטר קאר`` לפצות ב-50 אלף ש``ח בני זוג אשר רכשו מהחברה רכב שהוצג להם בעת הרכישה כ``מצוין``, ובדיעבד התברר כי מצבו שונה לחלוטין מן המצג אשר הוצג בפניהם.
בני הזוג רכשו את הרכב מן החברה, זאת לאחר שהרכב הוצג להם כאמור ללא תאונות, מיד ראשונה ובמצב מצוין. מספר שבועות לאחר הרכישה, החלו בעיות ברכב ובמוסך התברר כי הרכב עבר 3 תאונות, הוכרז כ``אובדן מוחלט`` ועבר שיקום במוסך.
בעקבות זאת, הגישו בני הזוג תביעה לפיצויים נגד החברה ובעליה.
בית המשפט קיבל כאמור את התביעה וקבע כי גרסתו של בעלי החברה ולפיה לא ידע על מצבו של הרכב והוא הוטעה בעצמו - איננה אמינה בעיניו.
בית המשפט הוסיף וקבע כי גם אם גרסתו הינה אמינה, הרי שאין בכך בכדי לשחררו מאחריות שכן יש בכך משום עצימת עיניים ופזיזות, לאור היותו סוחר רכב מנוסה אשר אמור לבדוק בין היתר מי הבעלים הקודמים ומה מצבו של הרכב.
בית המשפט פסק לתובעים פיצויים בסך של 50,000 ש``ח, הכוללים את ההפרש בין המחיר שבו קנו את הרכב לבין מחירו האמיתי, פיצוי בסך של 5,000 ש``ח בגין עגמת נפש ו- 12,000 ש``ח בגין הוצאות משפט ושכר טרחה.
לפני מספר שבועות דיווחנו כי בית משפט השלום בראשון לציון קבע שתפקידו של השמאי מחייב בין היתר פיקוח ובקרה על כך שתיקון רכב אשר ניזוק בתאונה נעשה בצורה נאותה וכי אם השמאי לא יעשה כן יהיה אחראי הוא באופן אישי כלפי המבוטח . |